Vi krockade med bilen

När vi åkte till Stockholm gick bilen sönder så den har varit på lagning där, men vi skulle ändå behöva lämna in den igen när vi kom hem till Kalmar. Vi åkte på som vanligt och jag låg och blundade och halvsov samt lyssnade på musik när vi var i Norrköping. Plötsligt öppnar jag ögonen för allt känns väldigt konstigt och jag ser att vi snurrar runt med bilen och inte alls är på vägen. Några sekunder senare krockar vi ner i diket. Det var otroligt läskigt och jag skrek nog som en galning. Minns inte så mycket för jag hamnade lite i chock. Men ingen blev skadad och runt 10 bilar stannade och frågade hur vi mådde och hjälpte oss. Fler bilar halkade på samm ställe när vi låg i diket och en höll på att köra in i oss men klarade sig som tur var från diket. Vi fick upp bilen och den var inte sönder mer än det som var innan och en sprucken framruta. Resten av vägen hem vågade jag inte släppa vägen med blicken och kunde andas ut när vi kom hem.

Nu håller jag på att göra mig nyårsfin. Ska snart åka iväg och träffa folk. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0