Idolfinalen

Det är tur att man hade någon att prata med under bilresan (Emma) för då gick det fort att åka till Stockholm. Vi stannade i Norrköping och åt på donken. Det ligger ett shoppingcenter precis bredvid så där gick vi in en sväng och jag köpte en ansiktskräm. Några timmar senare andades vi den härliga storstadsluften. Vi letade upp lägenheten vi skulle bo i och det var som gjort att jag skulle bo där för det låg en hårförlängningaffär nedanför! Men jag köpte ingen för jag ska köpa en hos frisören snart. Vi packade upp och gick ner till ICA och köpte julmust och lite andra grejer.
När vi kom upp i lägenheten igen så såg vi att det stod två gubbar i huset mitt emot och stirrade på oss. Tror inte de blinkade ens! Vi kröp fram under fönstret och tittade upp och såg att de fortfarande glodde, haha! Flera minuter senare stod de också kvar, och nån timme senare. Tillslut var de borta, men då kollade vi in i ett annat fönster, och då satt en kille där och kollade. Eftersom vi kollade fram flera gånger så började han skratta tillslut.

Framåt fyra började vi göra oss iordning för Idol och vid sex tog vi tunnelbanan dit. Det var superkul! I pauserna sjöng några idoler som åkt ut från Idol 2009. Jag fick ont i händerna av allt klappande och blev hes av allt skrikande så när jag skriver det här sitter jag och klunkar te och harklar mig hela tiden. När man skulle få veta vem som vann satt man hur pirrig som helst och vred på sig i stolen. När man hörde att de spelade Erik som sjöng vinnarlåten flög man upp och skrek allt vad man hade! YEEEEES!

På tunnelbanan hem var det supertrångt och om en person ramlade (det var mest jag) så ramlade i princip alla. Sen satte Emma och jag uppe framför tvn i lägenheten och lät fantasin flöda iväg och vi kom på massa sjuka saker.

Slänger upp lite bilder från kameran =)


I bilen påväg =)


Plötsligt såg vi något som sken på himlen, något
som man inte sett på länge, Solen! Det var underbart härligt =)


Världens största golfboll, Globen. Utsikt från lägenheten.











Kommentarer
Postat av: Marcus Å

Var det trevligt på finalen? :)

2009-12-13 @ 09:23:12
URL: http://slipsens.blogg.se/
Postat av: AMANDA

FIN BLOGG DU HAR!

Vad ska du göra idag? :)

-----------------------------------------

GÖR GRATIS PERSONLIGA DESIGN LÄS MER I MIN BLOGG!

2009-12-13 @ 09:33:05
URL: http://aamandammatanovic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0